понедељак, 21. јануар 2013.

2. SUBOTA – uvod



Ellen Gould White
Pošto smo se iz prethodna 3,4  posta mogli dobro informisati koji duh je vodio EGW u njenim ,,zapanjujućim’’ otkrićima iz Biblije, sada možemo preći na još jednu njenu viziju iz mnogih odlazaka u Nebo.
Prethodno da vidimo šta Biblija kaže o suboti:

 2. Мојс. 16: 23 А он им рече: Ово каза Господ: Сутра је субота, одмор свет Господу; шта ћете пећи, пеците, и шта ћете кувати, кувајте данас; а шта претече, оставите и чувајте за сутра.

Ovo je prvo pojavljivanje SUBOTE u Bibliji. Nekih 2.500 godina od Adama i Eve. Znači Noje, Avram, Isak, Jakov.... nisu imali subotu kao zapovest dana od odmora, datu u Bibliji.
Tako dolazimo do Isusa (otprilike 4.000 godina od Adama i Eve), a onda do ,,čudesnog’’ otkrića  1.4.1847. 

Znači preko 1800 godina mučenici, monasi koji su se u katakombama i pećinama dan-noć molili Bogu i izučavali Njegovu Svetu reč, veliki božiji borci za istinu, verne božije sluge koje nisu štedeli svoje živote za rad Hristove reči nisu prepoznali u sledećim stihovima da je subota sveti dan koji Hrišćani moraju  ODVOJITI   kao dan od odmora :

2. Мојс. 20:  1 Тада рече Бог све ове речи говорећи:  2 Ја сам Господ Бог твој, који сам те извео из земље мисирске, из дома ропског.  3 Немој имати других богова уза ме. 4 Не гради себи лик резани нити какву слику од оног што је горе на небу, или доле на земљи, или у води, испод земље. 5 Немој им се клањати нити им служити, јер сам ја Господ Бог твој, Бог ревнитељ, који походим грехе отачке на синовима до трећег и до четвртог кољена, оних који мрзе на мене; 6 А чиним милост на хиљадама оних који ме љубе и чувају заповести моје. 7 Не узимај узалуд име Господа Бога свог; јер неће пред Господом бити прав ко узме име Његово узалуд.8 Сећај се дана од одмора да га светкујеш. 9 Шест дана ради, и свршуј све послове своје. 10 А седми је дан одмор Господу Богу твом; тада немој радити ниједан посао, ни ти, ни син твој, ни кћи твоја, ни слуга твој, ни слушкиња твоја, ни живинче твоје, ни странац који је међу вратима твојим. 11 Јер је за шест дана створио Господ небо и земљу, море и шта је год у њима; а у седми дан почину; зато је благословио Господ дан од одмора и посветио га......

2. Мојс. 31: 13 А ти кажи синовима Израиљевим и реци: Али суботе моје чувајте, јер је знак између мене и вас од колена до колена, да знате да сам ја Господ који вас посвећујем. 14 Чувајте дакле суботу, јер вам је света; ко би је оскврнио, да се погуби; јер ко би год радио какав посао у њу, истребиће се она душа из народа свог. 15 Шест дана нека се ради; а седми је дан субота, одмор, свет Господу; ко би год радио посао у дан суботни, да се погуби. 16 Зато ће чувати синови Израиљеви суботу празнујући суботу од колена до колена заветом вечним.  17 То је знак између мене и синова Израиљевих довека; јер је за шест дана створио Господ небо и земљу, а у седми дан почину и одмори се.
 3. Мојс. 19: 1 Још рече Господ Мојсију говорећи: 2 Кажи свему збору синова Израиљевих, и реци им: Будите свети, јер сам ја свет, Господ Бог ваш. 3 Сваки да се боји матере своје и оца свог; и држите суботе моје; ја сам Господ Бог ваш. 4 Не обраћајте се к идолима, и богове ливене не градите себи; ја сам Господ Бог ваш....
5. Мојс. 5: 1 И Мојсије сазва сав народ Израиљев, и рече им: Чуј Израиљу уредбе и законе, које ћу данас казати да чујете, да их научите и држите их и творите. 2  Господ Бог наш учини с нама завет на Хориву. 3 Није с оцима нашим учинио тај завет, него с нама, који смо данас ту сви живи. 12 Држи дан од одмора и светкуј га, као што ти је заповедио Господ Бог твој. 13 Шест дана ради и свршуј све послове своје. 14 А седми је дан одмор Господу Богу твом; немој радити никакав посао ни ти, ни син твој ни кћи твоја, ни слуга твој ни слушкиња твоја, ни во твој ни магарац твој, нити које живинче твоје, ни дошљак који је код тебе, да би се одморио слуга твој и слушкиња твоја као и ти. 15 И памти да си био роб у земљи мисирској, и Господ Бог твој изведе те оданде руком крепком и мишицом подигнутом. Зато ти је Господ Бог твој заповедио да светкујеш дан од одмора.
+  pročitati celo poglavlje  Jezekilj 20 !

 Prosto neverovatno ! Stihovi su bez ikakvih vizija. Jasni i glasni. Ništa tu nije nejasno. Niko nikada nije dobio držanje subote osim Jevreja !
Da tolike molitve, izučavanja Biblije vernim božijim slugama, nije ništa vredelo, već je morala EGW preko svog duha, koji je tako dobro vodio od 1840 do 1915 godine u vezi trojstva i pogađanja 3 puta drugog Hristovog dolaska (podrške Miller-u) i otkrije SUBOTU ! Evo i kako:

,, Sledeće viđenje Gospod mi je dao jedne subote u Topšemu, država Mejn, u prisustvu okupljene braće, 1847 godine.  Neuobičajeno nas je prožimao duh molitve i dok smo klečali, na nas se spustio Duh Sveti. Bili smo presrećni.  Ja sam brzo izgubila iz vida sve što je zemaljsko i bila uzneta u viziji Božje slave ! Ugledah anđela koji je žurno sleteo do mene i brzo mje preneo sa Zemlje u Sveti Grad ! U gradu sam spazila hram i ušla unutra. Prošla sam kroz jedna vrata i stigla do prve zavese. Zavesa se podigla i ja stupih u svetinju. .....Pošto sam sagledala slavu Svetinje, Isus podiže drugu zavesu  i ja kročih u Svetinju nad Svetinjama !
.... Kraj kovčega je stajao Isus i kada bi se molitve svetih uzdigle do Njega, On ih je
prinosio Ocu zajedno sa mirisom tamjana koji je sagorevao u zlatnoj kadionici. ...
Na jednoj ploči je bilo četiri a na drugoj ostalih šest zapovesti. Ali četvrta je blistala više
od svih, jer je subota bila izdvojena da se svetkuje u čast Božijeg svetog imena. Sveta
subota je veličansveno izgledala – okružena oreolom slave.
Videla sam da zapovest o suboti nije prikovana na krst, jer kada bi ona bila prikovana,
onda  bi to bio slučaj i sa ostalim zapovestima, i mi bismo mogli da ih sve prestupamo
kao četvrtu. Videla sam da Bog nije izmenio subotu, jer se On nikada ne menja. .... 
(Rani Spisu; str 34-35; 1973. Beograd).  
(NAPOMENA: Samo da se podsetimo ko je smeo ući u zemaljsku Svetiju nad Svetinjama.
Prvosveštenik, muškarac, levit, potomak aronove loze, 1 X godišnje na dan očišćenja.....)

I zaista ima pošto toga da ne dužimo. Ova vizija se desila 01.04.1847. Sedam meseci nakon  što su James (suprug EGW) i ona, odlučili svetkovarti subotu.
Znači EGW i suprug su počeli svetkovati subotu negde u septembru 1846, dok su još nisu verovali u trojstvo. Vrlo čudan neki duh ! Da tako važnu stvar ne otkrije EGW, a da joj otkrije da je subota važnija od ostalih 9 zapovesti !?
 
Jedno od njenih pisama potvrđuje da je ona pre dobijanja čuvene vizije iz 1847, već počela praktikovati držanje subote. Evo i potvrde:

,,Verovala sam u istinu o suboti pre nego što sam u viđenju videla išta vezano uz subotu. Mesecima posle odlučila sam svetkovati subotu pre nego što mi je pokazana njezina važnost i mesto u vesti trećeg anđela. 
(Letter 2,1874.)  - Aludirajući ovde na Žig zveri iz trećeg anđela, odnosno svetkovanje nedelje. (Otkr. 14:9,10)

Znači u oba slučajeva EGW (svetlela u zavetnom kovčegu nebeske Svetinje;  prikovana na krst) je videla da je subota  IZNAD SVIH OSTALIH ZAPOVESTI !

Normalno stvar je potpuno jasna, to je asolutno lažna vizija lažnog proroka:
Veoma lako se stihovima iz Biblije da videti da je subota data samo Jevrejima. I to samo ,,Mojsijevim Jevrejima’’ (današnji Izraelci su normalno svi potomci tih Jevreja). 
I to ne samo u ovim stihovima, već i u svim kada se govori o obaveznosti držanja subote ! Uvek se jasno vidi da su u pitanju Jevreji. Tako da ne bi bilo loše pitati nekog Adventistu, odakle njima ideja da je subota obavezna za sve ljude na Planeti. Od Adama i Eve do drugog Hristovog dolaska !...

 Sami Židovi naglašavaju da je subota data samo njima i nikom više;
Nigde u čitavoj Bibliji vi ne možete naći pola stiha o obaveznosti svetkovanja subote kada su Hrišćani u pitanju;
 Biblija bi bila asolutno u koliziji da je EGW imala dobru viziju i da je SUBOTA OBAVEZNA I ZA Hrišćane. Kao npr. u sledećim stihovima :
Римљ. 14:  4 Ко си ти који судиш туђем слузи? Он свом господару стоји или пада. Али ће устати; јер је Бог кадар подигнути га.  5 Тако један разликује дан од дана, а други држи све дане да су једнаки: сваки да буде уверен за своју мисао.  6 Који разликује дане, Господу разликује; и који не разликује дана, Господу не разликује...

Галатима 4 :  9 А сад познавши Бога, и још познати бивши од Бога, како се враћате опет на слабе и рђаве стихије, којима опет изнова хоћете да служите ?  10 Гледате на дане и месеце, и времена и године. 11 Бојим се за вас да се не будем узалуд трудио око вас.

Колошанима 2: 12 Закопавши се с Њим крштењем, у коме с Њим и устасте вером силе Бога који Га васкрсну из мртвих. 13 И вас који сте били мртви у гресима и у необрезању тела свог, оживео је с Њим, поклонивши нам све грехе, 14 И избрисавши писмо уредбе која беше против нас, и то узевши са среде прикова га на крсту; 15 И свукавши поглаварства и власти изведе их на углед слободно, и победи их на њему. 16 Да вас дакле нико не осуђује за јело или за пиће, или за какав празник, или за младине, или за суботе;  17  Које је све било сен од оног што хтеде да дође, и тело је Христово.
James & Ellen White
 Kao i u mnogim drugim sličnim stihovima, koji nam eksplicitno govore da je sve jedno koji dan odvojite za Boga u toku nedelje.

Subota je jasna stvar, ali su Adventisti u stanju da tu laž (da je data svim ljudima a ne samo Jevrejima u stanju ponoviti ne 100 puta, već milion puta) i otuda ta ukorenjenost, o suboti, u njihovoj Crkvi.

A sami razmislite da li ima ikakve logike da 1800 godina ne bude otkrivena tolikim vernim i dobrim Hrišćanima, u jasnim i veoma lakim stihovima iz Biblije ?
A onda jednoj takvoj osobi kao što je EGW u gore iznetoj viziji objavi sam Duh Sveti ?





Нема коментара: