Pošto Adventisti tvrde da oni imaju najviše istine, a
praktično svu, i da je to jedina od Boga podignuta Crkva u ovim danima, da
vidimo šta sami Adventisti misle i kažu u vezi toga. Kako bi lakše mogi došli
do zaključka koji je Bog podigao Adventizam:
Sledeći odlomci su uzeti iz Priručnika Teologije Adventista sedmog dana.
Ime “Adventisti Sedmog Dana” prihvaćeno je 1860. godine.
Ime “Adventisti Sedmog Dana” prihvaćeno je 1860. godine.
Ljudi koji su ga izabrali odlučili su se predstaviti pojmovima svojih ličnih
karakterističnih verovanja – svetkovanja Božjeg svetog DANA ! Sedmi dan u nedelji, i uverenja o veoma skorog
Isusovog drugog dolaska. The Seventh-day Adventist Publishing Association
(Adventističko izdavačko društvo) organizirano je kao pravno telo 1861 god.
Formalna
organizacija Crkve adventista sedmog dana usledila je 1863. godine.
Rođenje službene Crkve pada na početak hiljadu osamsto šezdesetih. Razdoblje njezinog nastajanja pokriva nekoliko desetleća. Njezini koreni sežu do apostolskih vremena, budući da su se njezini pioniri smatrali nastavkom novozavjetne tradicije !
Kako su se propovednici drugih verskih zajednica pridružili Milleru, tako je rastao broj vernika. Oni koji su sudelovali u pokretu nazvani su “milerovcima” ili ‘’mileriti’’ ili “adventistima”. Joshua Himes je 1840. godine pokrenuo izdavanje časopisa Signs of the Times (Znaci vremena), prvi od velikog broja mileritskih izdanja.
Rođenje službene Crkve pada na početak hiljadu osamsto šezdesetih. Razdoblje njezinog nastajanja pokriva nekoliko desetleća. Njezini koreni sežu do apostolskih vremena, budući da su se njezini pioniri smatrali nastavkom novozavjetne tradicije !
Kako su se propovednici drugih verskih zajednica pridružili Milleru, tako je rastao broj vernika. Oni koji su sudelovali u pokretu nazvani su “milerovcima” ili ‘’mileriti’’ ili “adventistima”. Joshua Himes je 1840. godine pokrenuo izdavanje časopisa Signs of the Times (Znaci vremena), prvi od velikog broja mileritskih izdanja.
Vilijam Miler (William Miller, 1782-1849), farmer i
baptistički vernik-propovednik, objavljivao je neposredni Hristov dolazak u
slavi. On je utemeljio svoje poruke na Knjizi proroka Danila i isprva smatrao
da će se Hristos vratiti negde oko 1843. godine.
Miller je naučavao da će kraj svijetu doći nekako u 1843. godini. U leto te godine izrazio je razočaranje što Krist još nije došao, ali je pozivao vjernike da nastave očekivati skori Gospodnji dolazak. U februaru 1844. skupina adventističkih propovjednika, koja nije uključivala Millera, došla je do zaključka da proročanstvo o 2300 dana iz Daniela 8,14 neće doći kraju do jeseni 1844. Ubrzo nakon toga određen je i dan, 22. oktobar. Iste godine.
Novi datum za Hristov drugi dolazak izračunali su na osnovi datuma za židovski Dan pomirenja u sedmome mesecu karaitskog židovskog kalendara.
Mileriti su se 22. oktobra 1844. sa svečanom radošću i velikim očekivanjem okupili u domovima i crkvama da čekaju Hristov povratak. Na žalost, njihove su se nade izjalovile. Njihovom razočaranju pridodano je ismeavanje rugača, kojima su se pridružili neki koji su iz straha prihvatili veru u drugi Hristov dolazak. Verni pak, sigurni da je Bog vodio njihov pokret, pokušali su razumeti u čemu su pogrešili.
Nakon velikog razočaranja oni koji su očekivali adventisti, podelili su se u skupine koje su se razlikovale po mišljenju zašto Hrist nije došao. .... Neki su postavili nove datume za drugi dolazak, samo da bi ponovno doživeli razočaranje. Druga je, opet, skupina tvrdila da je računanje bilo ispravno, ali da su očekivali pogrešan događaj; među njima su bili osnivači Crkve Adventista Sedmog Dana.
Dvadeset i trećeg oktobra 1844. godine Hiram Edson i jedan mileritski prijatelj pošli su da ohrabre one koji su zajedno s njima doživjeli razočaranje. Dok su posle molitve prelazili preko Edsonove njive s kukuruzom, Edson je odjednom doživio bljesak spoznaje. Mileriti su učili da je Svetište koje se trebalo očistiti (Dan 8,14) bila Crkva na zemlji, koju je prilikom drugog Hristovog dolaska trebalo očistiti od greha.
Edson je
shvatio da se Svetište koje je trebalo očistiti nije nalazilo na zemlji već na nebu; 22. oktobra označio je
početak, a ne kraj, antitipskog Dana pomirenja. Isus je ušao u Svetinju nad svetinjama nebeskog Svetišta da
obavi naročito delo pre no što se vrati na ovu zemlju !!!
A
sada idemo malo u Adventnu literaturu da bi lakše shvatili izneto:
Edson i njegovi mileritski prijatelji su ponovno ,,ispitivali Bibliju‘’ držeći ovo na umu. Owen R.L.Crosier razradio je 1845. Edsonovo gledište, jasno iznoseći stajalište koje su adventisti sedmog dana kasnije usvojili. Dvadeset i drugi listopada 1844. označio je početak čišćenja nebeskog Svetišta i otvaranje istražnog, predadventnog suda; drugi Kristov dolazak na zemlju bio je stvar budućnosti. Nije bilo određivanja datuma, ali su se složili da će se Isus uskoro vidljivo vratiti. (Priručnik Teologije Adventista sedmog dana)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Adventni pokret od 1840-1844. godine bio je slavno ispoljavanje sile Božјe." (Ellen White, Velika borba)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Sotona bi htio da mi vjerujemo kako zaista možemo izračunati vrijeme Gospodinova povratka, da zbrajanjem i matematičkim računanjem možemo odrediti koliko se posljednja poruka evanđelja proširila, i kako je blizu obraćenje Izraela." (The Advent Review, 2. mart 1916.)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nameće se pitanje, jesu li događaji iz kojih se rodio Adventizam sedmog dana bili slavno ispoljavanje sile Božje, kako kaže Ellen White, ili je to bilo Sotonino djelo, kako sami Adventisti kažu sedamdesetak godina kasnije???
Edson i njegovi mileritski prijatelji su ponovno ,,ispitivali Bibliju‘’ držeći ovo na umu. Owen R.L.Crosier razradio je 1845. Edsonovo gledište, jasno iznoseći stajalište koje su adventisti sedmog dana kasnije usvojili. Dvadeset i drugi listopada 1844. označio je početak čišćenja nebeskog Svetišta i otvaranje istražnog, predadventnog suda; drugi Kristov dolazak na zemlju bio je stvar budućnosti. Nije bilo određivanja datuma, ali su se složili da će se Isus uskoro vidljivo vratiti. (Priručnik Teologije Adventista sedmog dana)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Adventni pokret od 1840-1844. godine bio je slavno ispoljavanje sile Božјe." (Ellen White, Velika borba)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Sotona bi htio da mi vjerujemo kako zaista možemo izračunati vrijeme Gospodinova povratka, da zbrajanjem i matematičkim računanjem možemo odrediti koliko se posljednja poruka evanđelja proširila, i kako je blizu obraćenje Izraela." (The Advent Review, 2. mart 1916.)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nameće se pitanje, jesu li događaji iz kojih se rodio Adventizam sedmog dana bili slavno ispoljavanje sile Božje, kako kaže Ellen White, ili je to bilo Sotonino djelo, kako sami Adventisti kažu sedamdesetak godina kasnije???
Ova
priča je čak vrlo jasna. Nisu svi Mileriti postali Adventisti sedmog
dana, ali jesu svi pioniri Adventizma Sedmog Dana
bili Mileriti
-----------
Godine 1840, kada je imala oko 12 godina, Elen
je svoje srce predala Bogu u toku jednog metodističkog sastanka pod šatorima.
Dve godine posle toga bila je krštena uronjavanjem u Kasko Beju, u Portlendu, u
državi Mejn. U toku 1840. i 1842. godine porodica Harmon je prisustvovala
adventističkim predavanjima i prihvatila učenja Vilijama Milera o skorom
Hristovom dolasku. (Priručnik Teologije Adventista sedmog
dana)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
,, Tokom 1842. godine redovno sam
posećivala sastanke u Portlandu, Mejn, i slušala propovedi o drugom Hristovom
Dolasku i čvrsto verovala da Gospod uskoro dolazi.... Otada pa sve do decembra 1844. moje radosti, iskušenja i
razočarenja bila su slična iskustvima mojih dragih prijatelja adventista....U
to vreme sam posetila jednu našu sestru koja je takođe verovala u drugi Hristov
Dolazak; izjutra smo se okupile oko porodičnog oltara i kleknule da se molimo.
Nije to bio neki uzbudljiv i izuzetan događaj: bilo nas je samo pet prisutnih,
sve same žene. Dok sam se molila, na
mene se spustila sila Božija, kakvu nikada ranije nisam osetila. Bila sam sva
obuzeta vuđenjem Božije slave; činilo mi se da se sve više i više uzdižem od
zemlje i tada mi je bilo pokazano nešto u pogledu putovanja adventista u Sveti
Grad,....’’
(Rani Spisi, str. 12-14, izd. 1973. g.
Beograd)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Adventisti sedmog dana imaju svoj koren u mileritskom adventnom probuđenju iz 1840-tih godina. (Priručnik Teologije Adventista sedmog dana)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Najistaknutiji među pojedincima koji su proizašli iz mileritskog pokreta i poveli u osnivanju Crkve adventista sedmog dana bili su Joseph Bates i James i Ellen White. (Priručnik Teologije Adventista sedmog dana)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Od samog svog početka, Crkva adventista sedmog dana je čvrsto verovala u duhovne darove i prihvatala njihovo postojanje. Među sledbenicima Vilijama Milera, u čijoj sredini treba tražiti korene Crkve adventista sedmog dana, proročki dar je bio dodeljen Elisu Foju i Hejzenu Fosu. Foj je dobio viđenja o mileritskom pokretu 1842. i 1844. godine. (Priručnik Teologije Adventista sedmog dana)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mala grupa pripadnika mileritskog pokreta od koje je kasnije nastala Crkva adventista sedmog dana znala je za iskustva Foja i Fosa. (Priručnik Teologije Adventista sedmog dana)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prvo poglavlje toga dela (18. poglavlje) bavi se Vilijamom Milerom, koji je, piše ona, bio pozvan kao Jelisije da "napusti svoj plug i da ljudima otkriva tajne Božjega carstva" (Priručnik Teologije Adventista sedmog dana)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ellen White je 1884. pisala: "Oni koji su uključeni u naviještanje vijesti trećeg anđela istražuju Pisma po istome planu koji je prihvatio otac Miller." (Priručnik Teologije Adventista sedmog dana)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Adventisti sedmog dana imaju svoj koren u mileritskom adventnom probuđenju iz 1840-tih godina. (Priručnik Teologije Adventista sedmog dana)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Najistaknutiji među pojedincima koji su proizašli iz mileritskog pokreta i poveli u osnivanju Crkve adventista sedmog dana bili su Joseph Bates i James i Ellen White. (Priručnik Teologije Adventista sedmog dana)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Od samog svog početka, Crkva adventista sedmog dana je čvrsto verovala u duhovne darove i prihvatala njihovo postojanje. Među sledbenicima Vilijama Milera, u čijoj sredini treba tražiti korene Crkve adventista sedmog dana, proročki dar je bio dodeljen Elisu Foju i Hejzenu Fosu. Foj je dobio viđenja o mileritskom pokretu 1842. i 1844. godine. (Priručnik Teologije Adventista sedmog dana)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mala grupa pripadnika mileritskog pokreta od koje je kasnije nastala Crkva adventista sedmog dana znala je za iskustva Foja i Fosa. (Priručnik Teologije Adventista sedmog dana)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prvo poglavlje toga dela (18. poglavlje) bavi se Vilijamom Milerom, koji je, piše ona, bio pozvan kao Jelisije da "napusti svoj plug i da ljudima otkriva tajne Božjega carstva" (Priručnik Teologije Adventista sedmog dana)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ellen White je 1884. pisala: "Oni koji su uključeni u naviještanje vijesti trećeg anđela istražuju Pisma po istome planu koji je prihvatio otac Miller." (Priručnik Teologije Adventista sedmog dana)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Božji anđeli pratili su Williama
Millera u obavljanju njegove zadaće.
Bio je čvrst i nepokolebljiv neustrašivo naviještajući vijest koja mu je bila
povjerena. Svijet koji leži u zlu i hladna, svjetovna Crkva bili su dovoljni da
pokrenu sve njegove snage i navedu ga da dragovoljno trpi napor, oskudicu i
patnju....Vidjela sam da je Bog bio u objavljivanju vremena 1843.godine.Tisuće
su prihvatile istinu koju je propovijedao William Miller i Božji su sluge
ustali u Ilijinom duhu i sili da objavevijest.... Njegova je namjera bila da probudi
narod i da ga iskuša hoće li se odlučiti za istinu ili protiv nje. (Rani
Spisi, str.191-192, 2007. g. Zagreb)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
E sada ovako:
E sada ovako:
– Ako je sotonino delo izračunavanje drugog
Hriastovog Dolaska (The
Advent Review, 2. mart 1916.)
–
Ako se
EGW molila Bogu u periodu 1842 do decembra 1844 (Rani Spisi, str. 12-14, izd. 1973. g. Beograd)
–
Ako je u Bibliji naglašeno da to ne smemo
raditi i da to niko ne zna, sem Boga (Marko
13,32)
–
Ako je Adventni pokret u periodu od 1840 do
1944 bio ,, slavno ispoljavanje sile Božјe." (Ellen White, Velika borba)
–
Ako Biblija kaže da je Božji prorok :
5. Мојсијева 13: 1 Ако устане међу вама пророк или који сне сања, и каже ти знак или чудо, 2 Па се збуде тај знак или чудо које ти рече, и он ти каже: Хајде да идемо за другим боговима којих не знаш, и њима да служимо, 3 Немој послушати шта ти каже тај пророк или сањач, јер вас куша Господ Бог ваш да би се знало љубите ли Господа Бога свог из свег срца свог и све душе своје. 4 За Господом Богом својим идите, и Њега се бојте; Његове заповести чувајте, и глас Његов слушајте, и Њему служите и Њега се држите. 5 А онај пророк или сањач да се погуби, јер вас је наговарао да се одметнете Господа Бога свог, који вас изведе из земље мисирске и искупи вас из куће ропске, и одвраћао од пута који ти је заповедио Господ Бог твој да идеш њим; тако истреби зло из себе.5. Мојсијева 18: 18 Пророка ћу им подигнути између браће њихове, као што си ти, и метнућу речи своје у уста његова, и казиваће им све што му заповедим. 19 А ко год не би послушао речи моје, које ће говорити у моје име, од тога ћу ја тражити. 20 Али пророк који би се усудио говорити шта у моје име што му ја не заповедим да говори, или који би говорио у име других богова, такав пророк да се погуби. 21 Ако ли кажеш у срцу свом: Како ћемо познати реч које није Господ рекао? 22 Шта би пророк рекао у име Господње, па се не збуде и не наврши се, то је реч које није рекао Господ; него је из охолости рекао онај пророк, не бој га се.Исаија 30: 9 Јер су народ непокоран, синови лажљиви, синови који неће да слушају закон Господњи; 10 Који говоре видеоцима: Немојте виђати, и пророцима: Немојте нам пророковати шта је право, говорите нам миле ствари, пророкујте превару;Јеремија 14: 13 Тада рекох: Ох, Господе Господе, ево, пророци им говоре: Нећете видети мача, и неће бити глади у вас, него ћу вам дати мир поуздан на овом месту. 14 А Господ ми рече: Лаж пророкују ти пророци у моје име, нисам их послао, нити сам им заповедио, нити сам им говорио; лажне утваре и гатање и ништавило и превару срца свог они вам пророкују.Јеремија 28: 8 Пророци који су били пре мене и пре тебе од старине, они пророковаше многим земљама и великим царствима рат и невољу и помор. 9 Пророк који прориче мир, кад се збуде реч тог пророка, онда се познаје тај пророк да га је заиста послао Господ.Језекиљ 33: 33 Али кад то дође, а ево иде, онда ће познати да је био пророк међу њима.
Lako se i biblijski, a i logički da utvrditi da je
Božji prorok onaj koji kada nešto kaže da se to
I DOGODI. Jer Bog nije
ograničen vremenom i prostorom. On zna sve od nastanka Planete pa do njenog
kraja. Dok i Biblija i zdrava logika kaže da onaj prorok koji prorekne nešto
3,4, ili više puta i to se nikada ne zbude da je LAŽNI PROROK.
Sada
razmislite, na bazi iznetog, o dvema stvarima:
1. Ko je nadahnjivao pionire Adventizma u periodu
od 1940 godine do 23.10.1844 ? Bog ili sotona ?
2. Koje su njihove izjave tačne dali da je to
ispoljavanje velike Božije sile ili sotonineo delo. Jer obe dolaze od
Adventista?
Idemo
dalje. Pogledajte šta EGW izjavljuje u Ranim Spisima:
,,Objavljivanje određenog vremena izazvalo je veliko
protivljenje svih staleža, od propovjednika za propovjedaonicom do
najbezobzirnijeg, prkosnog grešnika.
“Nitko ne zna ni dana ni časa”, čulo se od licemjernih
propovjednika i smjelih rugača. Nisu
htjeli da ih poučavaju i ispravljaju oni koji su ukazivali na godinu u kojoj će
prema njihovom mišljenju isteči proročka
razdoblja i na znakove koji su pokazivali da je Krist blizu, na samim vratima.
Mnogi pastiri stada koji su tvrdili da ljube Isusa, rekli su da se ne protive
objavljivanju Kristova dolaska, ali se protive određivanju vremena. Božje oko
koje sve vidi čitalo je njihova srca. Oni uopće nisu ljubili Isusa. ’’
(Rani Spisi, str.193, 2007. g. Zagreb)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ako
je računanje vremena Hristova dolaska Sotonino djelo, zašto EGW protivnike
tog dela naziva „prkosnim grešnicima“, „licemjerima“ i „rugačima“ ?
Idemo dalje:
Idemo dalje:
,,Propovjednici koji sami nisu htjeli prihvatiti ovu spasonosnu vijest sprečavali su druge da je prime. Na njima je krv ovih duša. Propovjednici i narod udružili su se u protivljenju ovoj vijesti s Neba i progonili Williama Millera i one koji su se u ovom radu ujedinili s njim. širili su laži da naškode njegovom utjecaju i u više prilika, nakon što je jasno objavio Božju riječ primjenjujući oštre istine na srca svojih slušatelja, protiv njega se raspalio veliki gnjev pa kad je odlazio s mjesta sastanka, neki su ga vređali ne bi li mu uzeli život. Ali Bog je poslao anđele da ga zaptite i oni su ga sigurno odveli od gnjevne rulje. Njegovo djelo još nije bilo dovršeno (EGW govoti o Milleru).Najpobožniji su s radošću prihvatali vijest. Znali su da dolazi od Boga i da je objavljena u pravi čas. Anđeli su s najdubljim zanimanjem pratili rezultate nebeske vijesti i kad su se crkve okrenule od nje i odbacile je, oni su se sa žalošću savjetovali s Isusom. On je odvratio svoje lice od tih crkava i zapovjedio anđelima da vjerno bdiju nad dragocjenim dušama koje nisu odbacile svjedočanstvo, jer ih je trebalo obasjati još jedno svjetlo.’’
(Rani Spisi, str.193,194; 2007. g. Zagreb)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EGW je sva tri Milerova predviđanja podržavala i bila na njegovoj strani ! A one koji su se protivili toj matematici Milera, jer nije u skladu sa Biblijom, optuživala da su sotonske sluge.
EGW je sva tri Milerova predviđanja podržavala i bila na njegovoj strani ! A one koji su se protivili toj matematici Milera, jer nije u skladu sa Biblijom, optuživala da su sotonske sluge.
I
sada ovog ima koliko hoćete. Ja bih svakom posavetovao da kupi ili skine sa Interneta
knjigu Rani spisi od Ellen
Gould White i da samo u toj jednoj knjizi
vidi koliko ima nebuloza i nelogičnosti. Od njenih odlazaka u nebo, do viđenja
samo Adventista u Svetom gradu......................
I
otprilike mnogo toga se i danas svodi u Adventnoj Crkvi, kao i pre 160-170
godina. Oni koji ne prihvataju njihovu nauku su sotonske sluge, a oni koji
prihvataju su izabrane Božije sluge.
Mnogo
ćete bolje razumeti Adventizam, i same adventiste ako pažljivo pročitate ovu
knjigu !
Pozdrav.
5. Мојсијева 13: 5 А онај пророк
или сањач да се погуби, јер вас је наговарао да се одметнете Господа Бога свог,
који вас изведе из земље мисирске и искупи вас из куће ропске, и одвраћао од
пута који ти је заповедио Господ Бог твој да идеш њим; тако истреби зло из себе.
Нема коментара:
Постави коментар