Sigurno ima još glava u SZ koje su Adventisti protumačili
na ,,svoju vodu’’ kada je u pitanju SUBOTA.
Ali pošto ih ređe
koriste, preskočiću ih, i preći na NZ:
Матеј 5: 17 Не мислите да сам ја дошао да покварим закон или пророке: нисам дошао да покварим, него да испуним. 18 Јер вам заиста кажем: докле небо и земља стоји, неће нестати ни најмање словце или једна титла из закона док се све не изврши. 19 Ако ко поквари једну од ових најмањих заповести и научи тако људе, најмањи назваће се у царству небеском; а ко изврши и научи, тај ће се велики назвати у царству небеском.
Ovo su jedni od najčeše rabljenih stihova od strane
Adventista, kada je u pitanju dokaz SUBOTE....
Po njima ISPUNITI (stih 17) znači obavezujuće za svakog
čoveka to što je i Hrist držao;
A stih 18 da u zajednici sa stihom 19 da nam govori da su u pitanju 10 zapovesti. Kao i ostale zapovesti od
mogućih 613, sem ceremonijalnih, koje je po njima Hrist ukinuo na krstu.
A to praktično se opet sve svodi na SUBOTU. Jeste da oni
ovde kažu da se trebaju držati i ostale zapovesti, ali glavna namera im je ipak
da prikažu obavezno svetkovanje subote.
Inače 4 centralna stuba Adventizma su: Subota, EGW, desetak i
1844.
Odnosno ako su subota
i desetak apsolutno neobavezni za
Hrišćane, već čin dobre volje. I ama baš nikakve veze nemaju sa našim
spasenjem. I ako je EGW lažni prorok, a 1844 izmišljen prelazak
Hristov iz Svetinje u SNS, onda je to kraj Adventizma. I jednog velikog
šarlatizma u Hrišćanstvu, koje je eto nažalost zavelo milione ljudi do sada.
No hajmo razmotriti sada ove stihove, a kasnije ćemo i
kompletnu Adventističku nauku. Polako jednu po jednu, da vidimo da li nam
Adventisti serviraju čistu Božansku nauku, kako nam se predstavljaju, ili ne.
Postoje 5 validnih dokaza
da se ovi stihovi ne odnose na ISPUNJAVANJE Mojsijevog zakona za sve ljude:
1. Prva stvar kod ovih stihova je stalni
problem kada je SUBOTA u pitanju – Biblija bi bila u
koliziji da se ovi stihovi odnose na držanje subote za sve ljude od Adama i Eve
do Armagedona. Razlozi su već poznati, pa da ih ne ponavljam;
Znači SUBOTA je data isključivo Jevrejima i obraćenicima
(koji žele živeti sa Izraelcima)...
Sada razmislite, koji je narod, pleme ili nacija držalo
subotu do Hrista ?
Vrlo je to čudno da je Bog dao subotu celom čovečanstvu,
a niko je nije držao osim Jevreja.
Pogotovu kada se zna da Noje i Avram, nisu živeli u
Izraelu, jer tada nije ni postojao Izrael.
I ako, po Adventistima, su i Noje i Avram držali subotu,
kako to da nisu nikog ubedili da je drže, a Mojsije je odmah sve ubedio !? I to ne samo Židove, već i sve one koji nisu
bili židovi, a hteli su da žive sa Židovima...
Jeste da Pismo kaže da je SUBOTA data samo Jevrejima, ali
hajde da predpostavimo da to nije tako kako piše u Bibliji. Onda ostaju ove
nelogičnosti koje sam naveo. Zašto nikakada niko nije slavio subotu, a imali su
toliko pouka od izlaska Adama i Eve iz raja do Hristovog raspeća....
Očigledno da su tih 613 zakona dobili samo Jevreji. Mogli
su i ostali da ih drže. Niko im to nije zabranjivao, ali su ih dobili samo
Jevreji i bili su obavezujući jedino za njih.
2. Pismo kaže:
Галати
4: 4 А кад
се наврши време, посла Бог Сина свог Јединородног, који је рођен од жене и
покорен закону, 5
Да
искупи оне који су под законом,
да примимо посинаштво.
Čak i da nemamo
ovaj stih, opet bi znali da je Hrist pod zakonom, jer je Jevrejin.
I sada šta znači stih iz Mateja 5,17 ?
Hrist kaže da nije došao da pokvari, nego da ISPUNI
zakon !
Ili jednostavno šta znači reč ISPUNITI !?
Kao prvo Hrist je morao izvršavati Jevrejski zakon jer je i sam bio
Jevrejin.
To eksplicitno i kaže ovaj stih !
I kao drugo sama reč ISPUNITI znači da ste nešto bili
nečim dužni da ostvarite, uradite, ispunite. I kada ste to ostvarite (uradite,
izvršite) onda to znači da ste vi ISPUNILI taj ugovor, dogovor,...bilo šta.
Nebitno. I da više niste dužni to činiti. To znači ISPUNITI.
A ne da ste i posle tog ISPUNJENJA dužni i dalje ISPUNJAVATI ISPUNJENO !
To je veoma jasan zaključak. Ali eto kriva Religija će
sve učiniti ne bi li opravdala svoje jeresi.
3. Stih 19
(Matej 5) kaže zapovesti. Na koje Zapovesti ovde Hrist misli !?
Nemaju svi iste zapovesti. Adam i Eva su imali SAMO JEDNU;
Jevreji 613; Pagani ni
jednu (Rimljani 2 glava); Hrišćani
samo 2....... To nam upravo i govori
stih Galatima 4,5. Znači imao neke koji su pod zakonom. Što znači da imamo i
neke koji nisu.
Zato je jako bitno da utvrdimo na koje zapovesti se ovo
odnosi !
Kada se pročita cela 5-ta glava Matej, vidi se da se tu
Hrist obraća svim ljudima. Što znači da svako mora držati zakon u kome je
pozvan !
Ovo nam potvrđuju i sledeći stihovi:
1. Коринћ. 7: 18
Је ли ко позват обрезан, нека се не гради необрезан; ако ли је ко позват
необрезан, нека се не обрезује. 19 Обрезање је ништа, и необрезање је ништа;
него држање заповести Божијих. 20 Сваки нека остане у оном звању у коме је
позван. 21 Јеси ли позван роб, не брини се; него ако
и можеш свој бити, још радије буди. 22 Јер
који је позван у Господу роб, слободњак је Господњи, тако и који је позван
слободњак, роб је Христов. 23 Купљени
сте скупо, не будите робови људима. 24 Сваки,
браћо, у чему је ко позван у оном нека остане пред Господом.
Ефеж. 4: 1 Молим
вас дакле ја сужањ у Господу, да се владате као што приликује вашем звању у које сте позвани, 2 Са сваком понизношћу и кротошћу, с
трпљењем, трпећи један другог у љубави,
Apostoli nam preporučuju da ostanemo u onom u kome (čemu)
smo pozvani. A ističu LJUBAV, da moramo držati...Znači ono što ste bili do
tada, ne dirati, samo na to dodati ljubav, krotkost, poniznost, trpljenje...
kako nam i sam ap. Pavle preporučuje u Efežanima 4,2.
Uostalom kada sumirate celi NZ, vidite da on upravo
govori o ovom što nam Pavle kaže. Ljubav je ispunjenje svih zakona !!! Ni jedan
zakon neće ništa vredeti bez ljubavi. Ni jevrejski ni hrišćanski, ni Adama i
Eve, ni Pagana......
Pogledajmo šta u svom komentaru na Mateja 5,17-19 kaže Review and Herald (Pregled i glasnik Adventističke
Crkve) od 15.11.1898 godine:
,, Ovaj
je je sud izrečen za carstvo nebesko (misleći
na 19-ti stih). Neki na osnovu
ovoga smatraju da će i oni koji prestupaju Božije zapovesti ipak biti tamo, ali
da će zauzeti najmanje mesto. To je zabluda. Grešnici neće imati nikakav
pristup u boravište blaženih. Prestupnika Božijeg zakona i sve one koji su
ujedinjeni s njim u lažnom učenju: da je sasvim svejedno da li ljudi krše
božanski zakon ili poštuju, nebeski svemir će smatrati najmanjim među ljudskim
bićima. Jer ne samo što su oni sami neverni, nego još i druge uče da prestupaju
sveti Božiji zakon. Hristos ovde izriče sud nad onima koji tvrde da poznaju
zakon, ali svojim primerom i poukom dovode druge u zabludu i duhovni mrak....’’
Ovo je takođe jako indikativan tekst. Pre svega Revju i Herald
ovde misli sledeće:
1) Da se stih iz Mateja 5,19 odnosi na
DEKALOG !
Iako to u ovom stihu nije napisano, a u
5-toj Glavi se Hrist obraća svim ljudima;
2) Da nije tačno to što piše u Bibliji kako će neko zadobiti spasenje iako
krši 10 Božijih zapovesti.
Iako tekst lepo kaže da ĆE BITI u Carstvu
Nebeskom (vidi Matej 12,31) i
3) Glasnik ASD u ovom komentaru tvrdi da oni koji ne poštuju subotu neće
naslediti Carstvo nebesko...
Znači samo u jednom
kratkom pasusu su Adventisti spremni izreći 3 neistine, ne bi li
opravdali svoj nauk.
Da nije u pitanju DEKALOG, potvrđuje nam i sledeći
stihovi (20
i 21....)
Матеј 5: 20 Јер вам кажем да ако не буде већа правда ваша него књижевника и фарисеја, нећете ући у царство небеско. 21 Чули сте како је казано старима: Не убиј; јер ко убије, биће крив суду. 22 А ја вам кажем да ће сваки који се гневи на брата свог низашта, бити крив суду; а ако ли ко рече брату свом: Рака! Биће крив скупштини; а ко рече: Будало! Биће крив паклу огњеном.
Jer deo dekaloga nije reći bratu RAKA, ili gneviti se na
brata. Upravo ovo je ujedno i odgovor na koji zakon se odnosi stih 19. Na onaj
ZAKON KOJI STE VI DOBILI U ZAVISNOSTI GDE STE SE ZATEKLI KADA STE SPOZNALI
Hrista, a koji je u skladu sa celom Biblijom. Jer 21 stih kaže da ćemo biti
krivu PAKLU ako bratu kažemo budalo.
Pošto Hrišćani imaju samo 2 zapovesti, ovaj deo stih je u
skladu sa DRUGOM ZAPOVEŠĆU. Jer kako
možemo voleti bližnjeg, a govoriti mu da je Budala...
Uostalom i svi stihovi do kraja Mateja nam upravo govore
o odnosu među ljudima i o našem odnosu prema Bogu. Subota se ovde nigde ne
spominje.
Čak nas u jednom trenutku Hrist uči da volimo i svoje neprijatelje (stih 43
i 44). To Jevreji nikada nigde nisu imali u SZ. Znači ipak ova glava nema
nikakve veze sa DEKALOGOM.
4. Stih 17, pored ispuni, kaže : ZAKON i PROROCI.
Zakon smo videli da nije dekalog. Ali Hrist je došao da
ispuni i proroke.
Šta su to prorci govorili za Hrista ?
Da li i to podrzumeva da i mi trebamo ISPUNJAVATI i
PROROKE, po Adventistima ?
Jer ako oni tvrde da je ZAKON ustvari dekalog, odnosno
SUBOTA – i DA ispuniti ZNAČI DRŽANJE DEKALOGA, ODNOSNO SUBOTE, Kako će Hrišćani
ispunjavati i držati PROROKE !?
Vrlo nelogično.
Zato pogledajmo o čemu se tu zapravo radi:
Proročanstva u Starom zavjetu
|
Naglasak
|
Ispunjenje u Novom zavjetu
|
I još mećem neprijateljstvo između tebe i žene i između
sjemena tvog i sjemena njenog; ono će ti na glavu stajati a ti ćeš ga u petu
ujedati. (1. Moj.3:15)
|
Sjeme žene
|
A kad se navrši vrijeme, posla Bog
Sina svog Jedinorodnog, koji je rođen od žene i pokoren zakonu. (Gal. 4:4)
|
Kad će od Avrama postati velik i silan narod, i u njemu
će se blagosloviti svi narodi na zemlji? (1. Moj. 18:18)
|
Obećano sjeme Avraamovo
|
Vi ste sinovi proroka i zavjeta koji učini Bog s očevima
vašim govoreći Avraamu: i u sjemenu tvom blagosloviće se svi narodi na
zemlji.
(Dela 3:25)
|
I reče Bog: Zaista Sara žena tvoja rodiće ti sina, i nadećeš
mu ime Isak; i postaviću zavjet svoj s njim da bude zavjet vječan sjemenu
njegovom nakon njega. (1. Moj. 17:19)
|
Obećano sjeme Isakovo
|
Avraam rodi Isaka. A Isak rodi Jakova. A Jakov rodi Judu
i braću njegovu. (Mat. 1:2)
|
Vidim Ga, ali ne sad; gledam Ga, ali ne izbliza; izaći
će zvijezda iz Jakova i ustaće palica iz Izrailja, koja će razbiti knezove
Moavske i razoriti sve sinove Sitove. (4.
Moj. 24:17)
|
Obećano sjeme Jakovljevo
|
Sina Jakovljevog, sina Isakovog, sina Avraamovog, sina
Tarinog, sina Nahorovog.
(Lk. 3:34)
|
Palica vladalačka neće se odvojiti od Jude niti od nogu
njegovih onaj koji postavlja zakon, dokle ne dođe Onaj kome pripada, i Njemu
će se pokoravati narodi. (1. Moj.
49:10)
|
Iz Judinog plemena
|
Sina Aminadavovog, sina Aramovog, sina Esromovog, sina
Faresovog, sina Judinog.
(Lk. 3:33)
|
Bez kraja će rasti vlast i mir na prestolu Davidovom i u
carstvu njegovom da se uredi i utvrdi sudom i pravdom od sada dovijeka. To će
učiniti revnost Gospoda nad vojskama.
(Isa. 9:7)
|
Naslednik prestola Davidovog
|
Pleme Isusa Hrista, sina Davida Avramovog sina. (Mat. 1:1)
|
Zato će vam sam Gospod dati znak; eto djevojka će
zatrudnjeti i rodiće Sina, i nadjenuće Mu ime Emanuilo. (Isa. 7:14)
|
Zvaće se Emanuilo -"Bog sa
nama"
|
Eto, djevojka će zatrudnjeti, i rodiće Sina, i nadenuće
Mu ime Emanuilo, koje će reći: S nama Bog. (Mat. 1:23)
|
A ti, Vitlejeme Efrato, ako i jesi najmanji među
hiljadama Judinim, iz tebe će mi izaći koji će biti Gospodar u Izrailju, kome
su izlasci od početka, od vječnih vremena. (Mih. 5:2)
|
Mjesto rođenja - Vitlejem
|
A kad se rodi Isus u Vitlejemu judejskom, za vrijemena
cara Iroda, a to dođu mudraci s istoka u Jerusalim. (Mat. 2:1)
|
Zato znaj i razumi: Otkada iziđe riječ da se Jerusalim
opet sazida do pomazanika vojvode biće sedam nedelja, i šezdeset i dvije
nedjelje da se opet pograde ulice i zidovi, i to u teško vrijeme. (Dan. 9:25)
|
Vrijeme rođenja Hristova
|
U to vrijeme pak iziđe zapovijest od ćesara Avgusta da
se prepiše sav svijet. Ovo je bio prvi prepis za vladanja Kirinova Sirijom. (Lk. 2:1-2)
|
Zato će vam sam Gospod dati znak; eto djevojka će
zatrudnjeti i rodiće Sina, i nadjenuće Mu ime Emanuilo. (Isa. 7:14)
|
Rođen od djevice
|
A rođenje Isusa Hrista bilo je ovako: kad je Marija,
mati Njegova, bila isprošena za Josifa, a još dok se nisu bili sastali, nađe
se da je ona trudna od Duha Svetog. (Mat.
1:18)
|
Carevi tarsiski i ostrvljani doneće dare, carevi šavski
i savski daće danak. Klanjaće mu se svi carevi, svi narodi biće mu pokorni.
(Ps. 72:10-11)
|
Darivan od careva (mudraca)
|
A kad se rodi
Isus u Vitlejemu judejskom, za vremena cara Iroda, a to dođu mudraci s istoka
u Jerusalim... I ušavši u kuću, videše djete s Marijom materom Njegovom, i
padoše i pokloniše Mu se; pa otvoriše dare svoje i darivaše Ga: zlatom, i
tamjanom, i smirnom. (Mat. 2:1, 11)
|
Kad Izrailj beše dete, ljubih ga, i iz Misira dozvah
sina svog. (Os. 11:1)
|
Bjekstvo u Egipat
|
I on ustavši uze dijete i mater Njegovu noću i otide u
Misir. (Mat. 2:14)
|
Ovako veli Gospod: Glas u Rami ču se, naricanje i plač
veliki; Rahilja plače za djecom svojom, neće da se utješi za djecom svojom,
jer ih nema. (Jer. 31:15)
|
Pokolj djece
|
Tada Irod, kad vide da su ga mudraci prevarili, razgnevi
se vrlo i posla te pobiše svu djecu po Vitlejemu i po svoj okolini njegovoj
od dvije godine i niže, po vremenu koje je dobro doznao od mudraca. (Mat. 2:16)
|
Glas je nekoga koji viče: Pripravite u pustinji put
Gospodnji, poravnite u pustoši stazu Bogu našem. (Isa. 40:3)
|
Obećani Hristov preteča
|
U ono pak doba dođe Jovan Krstitelj, i učaše u pustinji
judejskoj. I govoraše: Pokajte se, jer se približi carstvo nebesko. (Mat. 3:1-2)
|
Ali neće se onako zamračiti pritješnjena zemlja kao pre
kad se dotače zemlje Zavulonove i zemlje Neftalimove, ili kao posle kad
dosađivaše na putu k moru s one strane Jordana Galileji neznabožačkoj. Narod
koji hodi u tami videće vidjelo veliko, i onima koji sjede u zemlji gde je
smrtni sjen zasvijetliće vidjelo. (Isa.
9:1-2)
|
Služba u Galileji
|
A kad ču Isus da je Jovan predan, otide u Galileju. I
ostavivši Nazaret dođe i namjesti se u Kapernaumu primorskom na međi
Zavulonovoj i Neftalimovoj. Da se zbude šta je rekao Isaija prorok govoreći:
Zemlja Zavulonova i zemlja Neftalimova, na putu k moru s one strane Jordana,
Galileja neznabožačka. Ljudi koji sjede u tami, vidješe vidjelo veliko, i
onima što sede na strani i u sjenu smrtnom, zasvijetli vidjelo.
(Mat. 4:12-16)
|
Tada će se otvoriti oči slijepima, i uši gluvima
otvoriće se. Tada će hromi skakati kao jelen, i jezik nijemog pjevaće, jer će
u pustinji provrijeti vode i potoci u zemlji sasušenoj.
(Isa. 35:5-6)
|
Čudotvorac
|
I prohođaše Isus po svim gradovima i selima učeći po
zbornicama njihovim i propovijedajući jevanđelje o carstvu, i iscjeljujući
svaku bolest i svaku nemoć po ljudima. (Mat.
9:35)
|
Proroka isred tebe, između braće tvoje, kao što sam ja,
podignuće ti Gospod Bog tvoj; njega slušajte. (5. Moj. 18:15)
|
Prorok
|
A ljudi vidjevši čudo koje učini Isus govorahu: Ovo je
zaista onaj prorok koji treba da dođe na svijet. (Jn. 6:14)
|
Gospod se zakleo, i neće se pokajati: ti si sveštenik
dovijeka po redu Melhisedekovom. (Ps.
110:4)
|
Sveštenik kao Melhisedek
|
Gde Isus uđe napred za nas, postavši poglavar
sveštenički dovijeka po redu Melhisedekovom. (Jev. 6:20)
|
I na Njemu će počivati Duh Gospodnji, duh mudrosti i
razuma, duh saveta i sile, duh znanja i straha Gospodnjeg. (Isa. 11:2)
|
Posebna ličnost - karakter
|
I Isus napredovaše u premudrosti i u rastu i u milosti
kod Boga i kod ljudi. (Lk. 2:52)
|
Prezren beše i odbačen između ljudi, bolnik i vičan
bolestima, i kao jedan od koga svak zaklanja lice, prezren da Ga nizašta ne
uzimasmo. (Isa. 53:3)
|
Odbačen od Jevreja
|
K svojima dođe, i svoji Ga ne primiše. (Jn. 1:11)
|
(Isa.53) 1 ko da povjeruje u ono što nam je objavljeno, kome se otkri ruka Jahvina?2 Izrastao je pred njim poput
izdanka, poput korena iz zemlje sasušene. 3 Ne beše na njem lepote ni
sjaja da bismo se u nj zagledali, ni ljupkosti da bi nam se svidio. 4
A on je naše bolesti ponio,naše je boli na se uzeo,dok smo mi držali da ga
Bog bije i ponižava. 5 Za naše
grijehe probodoše njega, za opačine naše njega satreše. Na njega pade kazna -
radi našeg mira, njegove nas rane iscijeliše.
6 Poput ovaca svi smo lutali i svaki svojim putem je hodio. A
Jahve je svalio na nj bezakonje nas sviju.
7 Zlostavljahu ga, a on puštaše, i nije otvorio usta svojih.
K'o jagnje na klanje odvedoše ga; k'o ovca, nema pred onima što je strižu,
nije otvorio usta svojih. 8
Silom ga se i sudom riješiše; tko se brine
za njegovu sudbinu? Da, iz zemlje živih ukloniše njega, za grijehe
naroda njegova nasmrt ga izbiše. 9
Ukop mu odrediše među zločincima, a grob njegov bi s bogatima, premda nije
počinio nepravde nit'su mu usta laži
izustila. 10 Al' se Jahvi svidje da ga pritisne bolima. Žrtvuje
li život svoj za naknadnicu, vidjet će potomstvo, produžit' sebi dane i
Jahvina će se volja po njemu ispuniti.
11 Zbog patnje duše svoje videt će svetlost i nasititi se
spoznajom njezinom. Sluga moj pravedni opravdat će mnoge i krivicu njihovu na
sebe uzeti. 12 Zato ću mu
mnoštvo dati u baštinu i s mogućnicima plijen će dijeliti, jer sam se ponudio
na smrt i među zlikovce bio ubrojen, da grijehe mnogih ponese na sebi i da se
zauzme za zločince.
|
Skoro čitav Hristov život
|
Puno
stihova.....
|
Raduj se mnogo, kćeri sionska, podvikuj, kćeri
jerusalimska; evo, Car tvoj ide k tebi, pravedan je i spasava, krotak i jaše
na magarcu, i na magaretu, mladetu magaričinom. (Zah. 9:9)
|
Njegov slavni ulazak u Jerusalim
|
Uzeše grane od finika i iziđoše Mu na susret, i vikahu
govoreći: Osana! Blagosloven koji ide u ime Gospodnje, car Izrailjev. A Isus
našavši magare usede na nj, kao što je pisano:
(Jn. 12:13-14)
|
I čovek mira mog, u kog se uzdah, koji jeđaše hleb moj,
podiže na me petu. (Ps. 41:9)
|
Izdat od prijatelja
|
I Juda Iskariotski, jedan od dvanaestorice ode ka
glavarima svešteničkim da im Ga izda.
(Mk. 14:10)
|
I rekoh im: Ako vam je drago, dajte mi moju platu; ako
li nije nemojte; i izmjeriše mi platu, trideset srebrnika. (Zah. 11:12)
|
Prodat za trideset srebrnika
|
I reče: Šta ćete mi dati da vam ga izdam? A oni mu
obrekoše trideset srebrnika. (Mat.
26:15)
|
I reče mi Gospod: Baci lončaru tu časnu cenu kojom me
proceniše. I uzevši trideset srebrnika bacih ih u dom Gospodnji lončaru. (Zah. 11:13)
|
Novac za lončarevu njivu
|
A glavari sveštenički uzevši srebrnike rekoše: Ne valja
ih metnuti u crkvenu haznu, jer je uzeto za krv. Nego se dogovoriše te kupiše
za njih lončarevu njivu za groblje gostima. (Mat. 27:6-7)
|
Kad se stane suditi, neka izađe kriv, i molitva njegova
neka bude grijeh. Neka budu dani njegovi kratki, i vlast njegovu neka dobije
drugi. (Ps. 109:7-8)
|
Judinu službu dobija drugi
|
On dakle steče njivu od plate nepravedne, i obesivši se
puče po sredi, i izasu se sva utroba njegova. I postade znano svima koji žive
u Jerusalimu da će se ta njiva prozvati njihovim jezikom Akeldama, koje znači
njiva krvna. Jer se piše u knjizi psaltiru: Da bude dvor njegov pust, i da ne
bude nikoga ko bi živeo u njemu, i: Vladičanstvo njegovo da primi drugi.
(Dela 1:18-20)
|
Nemoj me dati na volju neprijateljima mojim; jer ustaše
na me lažni svedoci; ali zloba govori sama protiv sebe. (Ps. 27:12)
|
Lažni svjedoci ga optužuju
|
I ne nađoše; i premda mnogi lažni svedoci dolaziše, ne
nađoše. Najposle dođoše dva lažna svedoka, I rekoše: On je kazao: Ja mogu
razvaliti crkvu Božju i za tri dana načiniti je.
(Mat. 26:60-61)
|
Maču, ustani na pastira mog, i na čoveka druga mog,
govori Gospod nad vojskama, udari pastira, i ovce će se razbjeći, ali ću
okrenuti ruku svoju k malima. (Zah.
13:7)
|
Ostavljen od učenika
|
A ovo sve bi da se zbudu pisma proročka. Tada učenici
svi ostaviše Ga, i pobijegoše.
(Mat. 26:56)
|
Mučen bi i zlostavljen, ali ne otvori usta svojih; kao
jagnje na zaklanje vođen bi i kao ovca nijema pred onim koji je striže ne
otvori usta svojih. (Isa. 53:7)
|
Nijem pred tužiteljima
|
I kad Ga tužahu glavari sveštenički i starešine, ništa
ne odgovori. Tada reče im Pilat: Čuješ li šta na tebe svedoče? I ne odgovori
mu ni jednu reč tako da se sudija divljaše vrlo. (Mat. 27:12-14)
|
Ali On bi ranjen za naše prestupe, izbijen za naša
bezakonja; kar beše na Njemu našeg mira radi, i ranom Njegovom mi se
iscijelismo.
(Isa. 53:5)
|
Ranjen i bijen
|
Tada pusti im Varavu, a Isusa šibavši predade da se
razapne. (Mat. 27:26)
|
Koji me vide, svi mi se rugaju, razvaljuju usta, mašu
glavom, I govore oslonio se na Gospoda, neka mu pomogne, neka ga izbavi, ako
ga miluje. (Ps. 22:7-8)
|
Narugan
|
I kad Mu se narugaše, svukoše s Njega kabanicu, i
obukoše Ga u haljine Njegove, i povedoše Ga da Ga razapnu. (Mat. 27:31)
|
Leđa svoja podmetah onima koji me bijahu i obraze svoje
onima koji me čupahu; ne zaklonih lice svoje od ruga ni od zapljuvanja. (Isa. 50:6)
|
Ispljuvan i bijen
|
I pljunuvši na Nj uzeše trsku i biše Ga po glavi. (Mat. 27:30)
|
Onih koji mrze na me nizašta ima više nego kose na glavi
mojoj; osiliše koji hoće da me pogube, lažljivi neprijatelji moji. Šta nisam
otimao, valja da vratim. (Ps. 69:4)
|
Omrznut bez razloga
|
Koji mrzi na mene i na Oca mog mrzi. Da nisam bio i
dijela tvorio među njima kojih niko drugi ne tvori, ne bi grijeha imali; a
sad i vidješe, i omrznuše na mene i na Oca mog. Ali da se zbude reč napisana
u zakonu njihovom: Omrznuše na me nizašta. (Jn. 15:23-25)
|
Zato ću Mu dati deo za mnoge, i sa silnima će dijeliti
plijen, jer je dao dušu svoju na smrt, i bi metnut među zločince, i sam nosi
grehe mnogih, i za zločince se moli. (Isa.
53:12)
|
Razapet sa zločincima
|
Tada raspeše s Njime dva hajduka, jednog s desne a
jednog s lijeve strane. (Mat. 27:38)
|
Opkoliše me psi mnogi; četa zlikovaca ide oko mene,probodoše
ruke moje i noge moje.
(Ps. 22:16)
|
Probodene ruke i noge
|
Potom reče Tomi: Pruži prst svoj amo i vidi ruke moje; i
pruži ruku svoju i metni u rebra moja, i ne budi nevjeran nego vjeran. (Jn. 20:27)
|
Dele haljine moje među sobom, i za dolamu moju bacaju
žrijeb. (Ps. 22:18)
|
Razderana haljina
|
I kad Ga razapeše, razdijeliše haljine Njegove bacajući
kocke za njih ko će šta uzeti.
(Mk. 15:24)
|
I govore oslonio se na Gospoda, neka mu pomogne, neka ga
izbavi, ako ga miluje.
(Ps. 22:8)
|
Ismijavan zbog svog pouzdanja u Boga
|
On se uzdao u Boga: neka mu pomogne sad, ako mu je po
volji, jer govoraše: Ja sam sin Božji. (Mat.
27:43)
|
Za ljubav moju ustaju na mene, a ja se molim. (Ps. 109:4)
|
Moli za neprijatelje
|
A Isus govoraše: Oče! Oprosti im; jer ne znadu šta čine.
A dijeleći Njegove haljine bacahu kocke. (Lk. 23:34)
|
Daju mi žuč da jedem, i u žeđi mojoj poje me octom. (Ps. 69:21)
|
Ponuđen sa žuči i octom
|
Dadoše Mu da pije sirće pomiješano sa žuči, i okusivši
ne htje da pije. (Mat. 27:34)
|
Bože, Bože moj! Zašto si me ostavio udaljivši se od
spasenja mog, od riječi vike moje? (Ps.
22:1)
|
Vapaj sa krsta
|
A oko devetog sata povika Isus glasno govoreći: Ili!
Ili! Lama savahtani? To jest: Bože moj! Bože moj! Zašto si me ostavio? (Mat. 27:46)
|
I u onaj dan, govori Gospod Gospod, učiniću da sunce
zađe u podne, i pomračiću zemlju za bijelog dana. (Am. 8:9)
|
Tama na zemlji
|
A od šestog sata bi tama po svoj zemlji do sata devetog.
(Mat. 27:45)
|
I izliću na dom Davidov i na
stanovnike jerusalimske duh milosti i molitava, i pogledaće na mene kog probodoše;
i plakaće za njim kao za jedincem, i tužiće za njim kao za prvencem. (Zah. 12:10)
|
Proboden
|
Nego jedan od vojnika probode Mu rebra kopljem; i odmah
iziđe krv i voda. (Jn. 19:34)
|
Čuva Gospod sve kosti njegove, ni jedna se od njih neće
slomiti. (Ps. 34:20)
|
Kosti mu nisu slomljene
|
A došavši na Isusa, kad Ga videše da je već umro, ne
prebiše Mu noge. (Jn. 19:33)
|
Odrediše Mu grob sa zločincima, ali na smrti bi s
bogatim, jer ne učini nepravdu, niti se nađe prevara u ustima Njegovim. (Isa. 53:9)
|
Sahranjen u grobu bogatog čoveka
|
A kad bi uveče, dođe čovek bogat iz Arimateje, po imenu
Josif, koji je takođe bio učenik Isusov. Ovaj
pristupivši k Pilatu zamoli ga za telo Isusovo. Tada Pilat zapovijedi
da mu dadu telo. I uzevši Josif telo zavi Ga u platno čisto; I metnu Ga u
novi svoj grob što je bio isjekao u kamenu; i navalivši veliki kamen na vrata
od groba otide. (Mat. 27:57-60)
|
Jer nećeš ostaviti dušu moju u paklu, niti ćeš dati da
Svetac Tvoj vidi trulost. (Ps. 16:10)
|
Vaskrsenje
|
A kad iđahu da jave učenicima Njegovim, i gle, srete ih
Isus govoreći: Zdravo! A one pristupivši uhvatiše se za noge Njegove i
pokloniše Mu se. (Mat. 28:9)
|
Ti si izašao na visinu, doveo si roblje, primio darove
za ljude, a i za one koji se protive da ovde nastavaš, Gospode Bože! (Ps. 68:18)
|
Vaznesenje
|
I ovo rekavši vidješe oni gde se podiže i odnese Ga
oblak iz očiju njihovih. (Dela 1:9)
|
Kako pade sa nebesa, Svetlonošo, sine Zorin?
Kako li si oboren na zemlju,ti, vladaru naroda? A govorio si u srcu svom: izaći ću na nebo,
više zvijezda Božijih podignuću prijesto svoj, i sešću na gori zbornoj na
strani severnoj; Izaći ću u visine nad oblake, izjednačiću se s višnjim.
(Is.
14:12-14)
|
Izjednačio se sa
Bogom
|
Ja i Otac jedno smo. (Jn.10:30)
|
Kapija kroz koju je
Isus prošao će biti zazidana
|
Историски податак:Сада се на тој
капији налази муслиманско
гробље и она је зазидана. Значи после Исусовог проласка, oдносно рушења Јерусалима од стране Римљана, нико више није могао проћи кроз ,,Источну капију''.
|
Ovo je Hrist morao da ISPUNI kada su u pitanju PROROCI.
Ne bi se ISPUNILO Pismo da Hrist nije sišao na Zemlju.
I kako sada ove stvari Hrišćani, Hrist, ili bilo ko može
i dalje da ISPUNJAVA !? To se sve
ispunilo i tu je kraj ispunjavanja. I na ovo, između ostalog, je Hrtist mislio
kada je rekao:,,
Не мислите да сам ја дошао да покварим закон или пророке: нисам дошао да
покварим, него да испуним’’
5. Stihovi 17,(Matej 5) nam govore da je Hrist rekao da je došao da
ISPUNI, a ne svi ljudi na Zemlji. I pošto proročko ispunjenje se odnosilo na
Hrista ovi stihovi nam govore da se ISPUNITI odnosi na Hrista !!!
Zato ISPUNITI ne znači trajno DRŽATI, već da je nešto
svojim ispunjenjem završeno. Obećanje je ispunjeno. Znači nema ga više. I
odnosi se na Hrista(stih 17) i na samu Bibliju (stih 18), a nikako na obavezno
svetkovanje subote za sve ljude. Pozdrav...
2 коментара:
sta? pa njima je stari zavet sve, za njih novi zavet ne postoji, za njih isus nikad nije ni postojao i biblija samo ima stari zavet
A, KAKO TUMAČITE Rimljanima 8 : 4 GDE PIŠE :"DA SE PRAVDA ZAKONA ISPUNI UNAMA KOJI NE ŽIVIMI PO TELU NEGO PO Duhu !" A, NA DRUGO MESTO PIŠE DA JE Zakon 10 Zapovesti Duhovan ? ? ? I MOLIM DA MI KAŽETE KAKO TUMAČITE Jevrejima 10 : 16 ? ? ? SAMO NEMOJTE TVRDITI DA JE TO REČENO SAMO Jevrejima, JER SE SA TIM VI UVEK BRANITE I KADA TREBA I KADA NE TREBA.
Постави коментар