Vratimo
se analiziranju SUBOTE. Jako
puno puno glava ima koje su Adventisti izokrenuli, ne bi li uklopili u svoj
krivi nauk. To jeste teško, ali s obzirom da je to najlukaviji krivi nauk od
svih religija, koje sam ja upoznao, teško ga je primetiti. I s toga izgleda
logičan. Ja
sam nasumice izabrao ovu glavu, jer se meni čini da je jedna od najlukavije
izvrnutih nauka, kada je SUBOTA u pitanju. Pošto je cela glava dugačka, ja sam
izvukao samo karakteristične stihove:
Јеремија, глава 31: 1
У то време, говори Господ, ја ћу бити Бог свим породицама Израиљевим, и они ће
ми бити народ.2 Овако вели Господ: Народ што оста
од мача нађе милост у пустињи, кад иђах да дам одмор
Израиљу.... 27
Ево иду дани, говори Господ, кад ћу засејати дом Израиљев и дом Јудин семеном човечијим и семеном од стоке. 28 И као што сам пазио на њих да их
истребљујем и разваљујем, и кварим и затирем и мучим, тако ћу пазити на њих да
их сазидам и посадим, говори Господ. 29 У те дане неће се више говорити: Оци
једоше кисело грожђе, а синовима трну зуби.
30
Него ће сваки за своје грехе погинути; ко год једе кисело грожђе, томе ће зуби
трнути. 31 Ево, иду дани, говори Господ, кад ћу учинити с домом
Израиљевим и с домом Јудиним нов завет, 32 Не као онај завет, који
учиних с оцима њиховим,кад их узех за руку да их изведем из земље мисирске, јер
онај завет мој они покварише, а
ја им бејах муж, говори Господ. 33 Него ово је завет што ћу учинити с домом Израиљевим
после ових дана, говори Господ: метнућу завет свој у њих, и на срцу њиховом написаћу
га, и бићу им Бог и они ће ми бити народ. 34 И неће више учити пријатељ пријатеља ни брат брата
говорећи: Познајте Господа; јер ће ме знати сви од малог до великог, говори
Господ; јер ћу им опростити безакоња њихова, и грехе њихове нећу више помињати.35 Овако вели Господ, који даје сунце да светли дању, и
уредбе месецу и звездама да светле ноћу, који раскида море и буче вали његови, коме је име Господ над војскама: 36
Ако тих уредби нестане испред мене, говори Господ, и семе ће Израиљево престати бити народ преда мном на
век. 37 Овако вели Господ: Ако се може измерити небо горе и
извидети темељи земаљски доле, тада ћу и ја одбацити све семе Израиљево за све
што су учинили, вели Господ. 38 Ево иду дани, говори
Господ, у које ће се сазидати Господу овај град од куле Ананеилове до врата на
углу. 39 И још ће даље отићи уже мерачко до хума
Гарива и обрнуће се на Гоат. 40 И сва долина од мртвих телеса и пепела, и
сва поља све до потока Кедрона, до угла коњских врата к истоку, биће светиња
Господу; неће се развалити ни потрти довека.
Ovu
glavu Adventisti često koriste kao dokaz SVETKOVANJA SUBOTE dato svim narodima
od postanka sveta pa do kraja.
Prvo
ovde se niti spominju Adam i Eva, a takođe ni Noje i Avram.
Ne
spominje se ni Mojsije, ali mi i preko Nehemije 9,14 i preko celokupnog Pisma
znamo kome je i zašto data SUBOTA. Već u 2-gom stihu Bog kaže da je dao
ODMOR u pustinji Jevrejima koji su ostali živi od mača. A i u kasnijim
stihovima se vidi da se spominju nazivi 12 plemena Izraelskih, što nam jasno daje
do znanja da se radi o Mojsijevim Jevrejima, a ne nekim drugim.
U
daljem tekstu ima proročkih stihova i o Hristovom periodu, a za subotu su
najkarakterističniji stihovi od 27.
U
stihu 31 se kaže da idu dani kada će Bog napraviti NOVI SAVEZ SA IZRAELOM
! A naročito indikativan stih za Adventiste je 33 (Него
ово је завет што ћу учинити с домом Израиљевим после ових дана, говори Господ:
метнућу завет свој у њих, и на срцу њиховом написаћу га, и бићу им Бог и они ће
ми бити народ.).
Znači stihovima od 31 do 36 ADV. tvrde da NOVI Zavet i STARI Zavet, kada je
SUBOTA u pitanju, ista stvar. Razlika je samo u tome, što sada Bog tu
STAROZAVETNU SUBOTU ne stavlja na kamene ploče, već na srca Izraelaca. Sada će
Izraelci, a i svi ostali čuvati SUBOTU s ljubavlju, dok u Starom Zasevetu su je
čuvali formalistički. Iz straha, ili obaveze !
A
ovu tvrdnju potkrepljuju sa Jevrejima 10-te
glave ! Naročito stihovima od 16 do 25 :
Jevrejima 10: 1 Јер закон имајући сен добара која ће доћи, а не само
обличје ствари, не може никада савршити оне који приступају сваке године и
приносе оне исте жртве. 2 Иначе би се престале приносити се, кад они
који служе не би више имали никакве савести за
грехе, кад се једном очисте;3 Него се њима сваке године чини спомен за
грехе. 4
Јер крв јунчија и јарчија не може узети грехе. 5 Зато, улазећи у свет
говори: Жртава и дарова ниси хтео, али си ми тело приправио. 6 Жртве и прилози за грех нису Ти били
угодни. 7
Тада рекох: Ево дођох, у почетку књиге писано је за мене, да учиним вољу Твоју,
Боже. 8
И више казавши: Прилога и приноса и жртава, и жртава за грехе ниси хтео, нити
су Ти били угодни, што се по закону приносе; 9 Тада рече: Ево дођох да
учиним вољу Твоју, Боже. Укида прво да постави друго. 10 По којој смо вољи ми
освећени приносом тела Исуса Христа једном. 11 И сваки свештеник
стоји сваки дан служећи и једне жртве много пута приносећи које никад не могу
узети грехе.12 А Он при-несавши
једину жртву за грехе седи свагда с десне стране Богу. 13 Чекајући даље док се
положе непријатељи Његови подножје ногама Његовим. 14 Јер једним приносом савршио је вавек оне који бивају освећени. 15
А сведочи нам и Дух Свети; јер као што је напред казано: 16 Ово је завет који ћу начинити с њима
после оних дана, говори Господ: Даћу законе своје у срца њихова, и у мислима
њиховим написаћу их;17 И грехе њихове и безакоња њихова нећу
више спомињати.18 А где је опроштење ових онде више нема прилога за грехе. 19
Имајући, дакле, слободу, браћо, улазити
у светињу крвљу Исуса Христа, путем новим
и живим. 20 Који нам је
обновио заветом, то јест телом својим,
21
И свештеника великог над домом Божијим: 22 Да
приступамо с истиним срцем у пуној
вери, очишћени у срцима од зле савести, и умивени по телу
водом чистом;
23 Да се држимо тврдо
признања наде: јер је веран онај који је обећао; 24 И да разумевамо један другог у подбуњивању к љубави и добрим делима, 25
Не остављајући скупштину своју, као што неки имају обичај, него један другог
саветујући, толико већма колико видите да се приближује дан судни., 26 Јер кад ми грешимо намерно, пошто смо
примили познање истине, нема више жртве за грехе; 27 Него страшно чекање
суда, и ревност огња који ће да поједе оне који се супроте. 28
Ко преступи закон Мојсијев, без милости умире код два или три сведока. 29
Колико мислите да ће горе муке заслужити онај који сина Божијег погази, и крв
завета којом се освети за погану уздржи, и Духа благодати наружи? 30
Јер знамо Оног који рече: Моја је освета, ја ћу вратити, говори Господ; и опет:
Господ ће судити народу свом. 31 Страшно је упасти у руке Бога Живога. 32
Опомињите се, пак, првих дана својих, у које се просветлисте и многу борбу
страдања поднесосте, 33 Које поставши гледање са срамота и
невоља, а које поставши другови онима који живе тако. 34 Јер се на окове моје
сажалисте, и дадосте с радошћу да се разграби ваше имање, знајући да имате себи
имање боље и непропадљиво на небесима. 35 Не
одбацујте, дакле, слободу своју, која има велику плату.36 Јер вам је трпљење од
потребе да вољу Божију савршивши примите обећање.37 Јер још мало, врло мало,
па ће доћи Онај који треба да дође и неће одоцнити. 38 А
праведник живеће од вере; ако ли одступи неће бити по вољи моје душе. 39 А ми,
браћо, нисмо од оних који одступају на погибао, него од оних који верују да
спасу душе.
Ako
pročitamo obe ove glave, imaćemo 3 velika problema sa važećom
SUBOTOM za sve ljude od nastanka na Zemlji do njihovog kraja:
1. Biblija bi bila u koliziji, jer se jasno vidi
da je subota data Mojsiju;
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Adventisti tvrde da je subota data u SZ,
formalistički, a tek u NZ, iz ljubavi ! I da se obe te subote odnose
na sve ljude.
To
je aspolutno netačna stvar. Iste zakone ljubavi su Izraelci imali i u SZ, kao u
NZ. Pa zašto bi Bog dao u SZ držanje subote iz jednog razloga, a onda to
promenio u NZ !?
Pa
zar bi to Bog zaista uradio i tim činom napravio NELJUBAVNE VERNIKE !
Vernici
koji su zli, i kao takvi neće zadoboti spasenje dok ne dođe držanje Zakona iz
ljubavi !?
Premа tome
to nije tačno. A ni logično. Identičan zakon ljubavi su Izraelci imali u u
SZ:
3. Мојс, 19: 17 Немој мрзети на брата свог у срцу свом; слободно искарај ближњег свог, и немој трпети греха на њему. 18 Не буди осветљив, и не носи срдњу на синове народа свог; него љуби ближњег свог као себе самог; ја сам Господ.2. Мој. 23: 4 Ако наиђеш на вола непријатеља свог или на магарца његовог, где је залутао,одведи га к њему.Приче 25: 21 Ако је гладан непријатељ твој, нахрани га хлеба, и ако је жедан напој га воде. 22 Јер ћеш живо угљевље згрнути на главу његову, и Господ ће ти платити.
Ništa
Hrist po pitanju LJUBAVI nije novo doneo. Doneo je jedino NOVO - Praktičnu primenu istog -Svojim
primerom je pokazao. Ali teoretski
Izraelci su je već imali. Evo iz ovih stihova se jasno vidi da su Izraelci bili
dužni voleti bližnjeg kao samog sebe, i svoje neprijatelje.
Takođe
ako im Hristov primer nije bio dovoljan, šta će im onda biti dovoljno da
prihvate držanje zapovesti iz ljubavi. Jevreji su ostali do dana današnjeg isti
kao i oni iz I veka.
Prema
tome ta bajka Adventista da se u Jeremije 31
i Jevrejima 10 govori o držanju
zapovesti iz ljubavi, za razliku od formalizma, nema uporišta u stihovima, već
samo u Adventističkom tumačenju.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Obe glave ne tretiraju Hrišćane. Već Jevreje
!
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Jeremije 31 i
Jevrejima 10, govori o nečemu drugom:
Римљ. 11: 25 Јер вам, браћо, нећу затајити тајну ову (да не будете поносити), слепоћа Израиљу паде у део докле не уђе незнабожаца колико треба. 26 И тако ће се спасти сав Израиљ, као што је написано: Доћи ће од Сиона Избавитељ и одвратиће безбожност од Јакова. 27 И ово им је мој завет кад отмем њихове грехе.Исаија 59: 20 И доћи ће Избавитељ у Сион и к онима од Јакова који се обраћају од греха, вели Господ. 21 А ово ће бити завет мој с њима, вели Господ: Дух мој, који је у теби, и речи моје, које метнух у уста твоја, неће отићи од уста твојих ни од уста семена твог, ни од уста семена семена твог, вели Господ, одселе и довека.Јоило 2: 32 И сваки који призове име Господње спашће се; јер ће на гори Сиону и у Јерусалиму бити спасење, као што је рекао Господ, и у остатку који позове Господ.
Znači i Jevreji se moraju spasiti. Em su
izabrani Božiji narod. Em imaju obećanje od Boga za njihovo spasenje.
Pošto se mi danas spašavamo samo imenom i
krvlju Isusa Hrista, čime će se spasiti Jevreji kada oni ne veruju u Isusa ? Znači svi će propasti ! A u stihu se kaže da će se
svi spasiti (Rim.11,26).
Prema tome Bog mora nešto preduzeti da bi
spasio Jevreje. Pošto je JEDINI USLOV našeg spasenja LJUBAV. Bog to mora i
Jevrejima ugraditi u njihov karakter, osim spoznaje da je Isus naš Bog. To do
sada Jevreji nisu dobili. Ni LJUBAV ni HRISTA.
Prema tome Obe glave, u ovom segmentu su
BUDUĆI događaji, a ne prošli. To će se tek dogoditi. I to u poslednjim danima,
kada Bog šalje svoja dva svedoka u Jerusalim...
Nema ovde govora o svetkovanju subote za
sve narode. Ovde se govori o prihvatanju ljubavi i Hrista Jevreja kako bi se
mogli spasiti.
Obe glave kada se polako pročitaju, lako se
da uvideti da se nigde ne spominju Hrišćani.
Sve vreme Bog se ovde obraća Jevrejima.
Naročito je indikativan Joilo2,32.
Spasenje o kom govori Joilo se može
zadobiti samo s Hristom. Prema tome tek treba da se to desi u Jerusalimu, kada
počne masovno preobraćanje Jevreja. Tada će se upravo obestiniti stih 33 iz Jeremije 31. Jer da je u pitanju ovaj Novi Zavet koji mi sada imamo - Asolutno je nelogično. Pa Židovi upravo uopšte ne priznaju Novi Zavet. Što znači da je ipak nešto drugo u pitanju.
Pošto, vrlo često, jedan događaj ima i više
pouka. Tako i ovaj događaj iz Jer.31:27-33, i Jevr. 10 ima i predsliku NZ.
Odnosno da će se ljudi od Hrista spasavati Njegovom milošću i našom ljubavi, a
ne držanjem Zakona. Onaj ko je obrezan, ima i dodatnu obavezu držanja subote,
ali to njemu ne predstavlja nikakav problem. Pa Jevreji drže subotu već
hiljadama godina. I navikli su na to i napravili su jak sistem držanja subote.
A tražiti to od jednog neobrezanog, nejevreja, Hrišćanina je zaista suludo. On
to nikada nije držao, niti to Bog od njega traži. Bog od Hrišćanina traži samo
VERU, NADU i LJUBAV. Kako to Pavle lepo naglašava u 1. Korinć.13,13.
I sami razmislite da li Bogu više treba
dobar vernik. Kao anđeo nebeski. Koji ne drži subotu, čistu hranu,
desetak.............. Ili loš vernik kao Fariseji, koji drži sve, a hoće se i
posvađati sa ženom; Ne učiniti milost sirotinji, možda i prevariti ženu ako mu
se za to ukaže prilika; Primiti mito..........
Jer evo čak i u Jevrejima 10 je nešto od toga
naglašeno:
1. Hristova krv nas otkupljuje i spašava (10, 14, 19 a, 20),
2. Zato smo oslobođeni držanja Mojsijevog zakona (9, 16, 19 b, 35, 38, 39),
3. Odnosno spaašavamo se VEROM, a ne DELIMA (22-24 ).
Dobar primer ovog
iznešenog je PAVLE.
Pogledajmo kakav je on bio pre
i posle obraćenja, koje se desilo na putu za Damask:
PRE
Flb.
3,6; Dela 8,3; Dela 9:1-5; Dela 22:2-4; 1.Tim.1,13; ......
Gonio Hrišćane, i ubijao;
Držao ZAKON u minut,
sekund i milimetar; Hvalio se da je
najveći i bez mane; Bilo mu jako stalo
do njegovog vlastitog života, ......
POSLE
Rimljanima
14; Kološanima 2; Galatima
4 i
5; 1. Tim.
1,15; .......
Ovde nam Pavle
govori kako se ne moramo obrezivati, kako je sve jedno koji dan držali za svetkovanje ili
važnost, kako možemo da jedemo bilo
šta, kako je ispunjenje zakona ljubav, kako niko ne sme da nas osuđuje za subote ili za jelo i piće, kako je on najveći grešnik od svih nas, nije mu se više živelo, već je više
voleo snrt, ..... !!! Neverovatno !
Potpuno jedan NOV Pavle ! Onaj isti ! Otkuda to !? Gde se izgubiše svi ti ZAKONI i
PROPISI i njegova nadmenost !?
Znači i po Pavlu lepo možemo videti da više ne važe DELA (Zakon i obrezanje) već VERA (ljubav i obrezanje srca).
Pavle nam je odličan primer
koliko Zakon utiče na naše spasenje.
Ko je Pavlu rekao da je OBREZANJE ukinuto ?
Niko. Jednostavno Pavle je
ukapirao Hrista, da je bitno obrezanje SRCA, a ne TELA.
Odnosno kakvi smo IZNUTRA a ne SPOLJA. A na to Zakon ne utiče uopšte.
Na kraju bih morao nešto
dodati:
Adventisti često vole reći:
,,Ako je Zakon ukinut, mi sada možemo kršiti svih 10 Zapovesti...''.
To pitanje je upravo potvrda
njihovog neobraćenja. Oni ne mogu ukapirati, da čovek koji je obrezan u srcu. I
voli Boga i bližnjeg svim srcem dušom i telom i kao samog sebe – Kako će ubiti
drugo ljudsko biće. Ili kako će ga prevariti, ili slagati, ili ne poštovati
Boga, ili ......
Jednostavno ovde je jedan drugi mehanizam na snazi. Po
principu čistima je sve čisto (Titu 1,15).
Čist čovek (spašen, dobar, ovca) ne mora ništa držati.
On zna da je spašen i dovoljna mu je samo
ljubav. A nečist čovek (nespašen, zao, jarac), on drži
sve u milimetar i sekund ne bi li se pokazao
da je on upravo taj pravi vernik (Matej 6). Njemu je
potrebna i čista hrana, i subota, i desetak i
garderoba, i ... jer dobro zna da nije spreman dati
život ni za svog istomišljenika, a kamo li
neistomišljenika. Zato mu je upravo potreban Zakon da
bi se predstavio dobrim, jer nema
karakter za dobroga.
Čovek koji je zao, podao, loš.... jedino može oženiti
lepu i dobru ženu materijalnim stvarima, jer
nema duhovne. Znači on mora stvoriti mnogo para, i
kako takva ima šanse, i to velike, naći dobru
ženu. Isto vam je tako i u Religiji. Ako ste loši,
jedino svoj rejting možete podići materijalnim
stvarima ili činjenicama. Kod ljudi. Kod Boga naravno
ne možete. Znači morate se spašavati delima
zakona. Ili prevedeno na razumljiv jezik svima. Adventisti daju akcenat na izvršenju Zakona, a ja na
zakona. Ili prevedeno na razumljiv jezik svima. Adventisti daju akcenat na izvršenju Zakona, a ja na
karakteru. Jer zakon za rad spasenja, nije uopšte
teško držati. Subotu, čistu hranu, desetak......
zarad dobijanja večnog života u raju je toliko lako
održati da nemam reči za to. A otrpeti kada
te neko vređa, ili voleti svoje neprijatelje, ili
voleti svoje neistomišljenike u veri je jako teško. Da
ne govorim pomaganje nepoznatim ljudima, ili onu već
čuvenu Hristoivu rečenicu iz Mateja 16-te
glave:,, И гле,
неко приступивши рече Му: Учитељу благи! Какво ћу добро да учиним да имам живот
вечни? А Он рече му: Што
ме зовеш благим? Нико није благ осим једног Бога. А ако желиш ући у живот, држи
заповести. Рече Му: Које? А Исус рече:
Да не убијеш; не чиниш прељубе; не украдеш; не сведочиш лажно; Поштуј оца и матер; и љуби ближњег свог као
самог себе. Рече Му
младић: Све сам ово сачувао од младости своје; шта ми још треба? Рече му Исус: Ако хоћеш савршен да будеш, иди и продај
све што имаш и подај сиромасима; и имаћеш благо на небу; па хајде за мном. А кад чу младић реч, отиде
жалостан; јер беше врло богат. А Исус рече ученицима својим: Заиста вам кажем
да је тешко богатоме ући у царство небеско. И још вам кажем: Лакше је камили проћи кроз
иглене уши него ли богатоме ући у царство Божије.''. Gde se jasno vidi šta je teže održati. Zakon ili ljubav.
Bez obzira na sve. Neoboriva činjenica je da su i Jeremija 31 i Jevrejima 10 pisane Židovima a ne Hrišćanima. Prema tome otpada taj nauk da se ovde radi o suboti primenljivoj na sve narode u svo vreme.
Bez obzira na sve. Neoboriva činjenica je da su i Jeremija 31 i Jevrejima 10 pisane Židovima a ne Hrišćanima. Prema tome otpada taj nauk da se ovde radi o suboti primenljivoj na sve narode u svo vreme.
Нема коментара:
Постави коментар