Матеј 13: 51 Рече им Исус: Разуместе ли ово? Рекоше Му: Да, Господе. 52 А Он им рече: Зато је сваки књижевник који се научио царству небеском као домаћин који износи из клети своје ново и старо.
Takođe jedan od ključnih ,,adventističkih’’ stihova -dokaza
kada je u pitanju SUBOTA.
Adventisti, naime, ovako tumače (jedno od) kako je SUBOTA data svim ljudima:
1. Bog se
prvo obratio Jevrejima, i izabrao je da oni budu Njegov narod.
2. Zatim
Jevrejiji su bili dužni da dalje prenose Božije zapovesti svim ljudima na
Zemlji.
3. A istu
tu ulogu su imali i apostoli posle Hristove smtri.
Što praktično znači da je subota uspostavljena u Edenu, a
zatim preko Jevreja i apostola proširila se po čitavoj zemaljskoj kugli.
Uporište za ovu tvrdnju u Bibliji nemamo. Nigde nema ni
nagovoeštaja ovakvog prenošenja subote od Jevreja do svih ljudi.
Reči NOVO i STARO se u Bibliji pojavljuju zajedno samo 6
puta. To će nam malo olakšati da vidimo da li se tu zaista radi o obaveznosti
držanja i Starog i Novog Zaveta, kada su u pitanju svi ljudi ili ne.
Evo ostalih stihova kada je ova problematika u pitanju:
3. Мојс. 26: 10 И јешћете жито старо, од много година, и изасипаћете старо кад дође ново.Песма 7: 13 Мандрагоре пуштају мирис, и на вратима је нашим свакојако красно воће, ново и старо, које за те дохраних, драги мој.Лука 5: 36 Каза им пак и причу: Нико не меће закрпе од нове хаљине на стару хаљину, иначе ће и нову раздрети, и старој не личи шта је од новог. 39 И нико пивши старо неће одмах новог; јер вели: Старо је боље.2. Коринћ. 5: 17 Зато, ако је ко у Христу, нова је твар: старо прође, гле, све ново постаде.
Uvek je u pitanju parabola o nečem sasvim novom, a ne o
malo restauriranom i potpuno važećem starom. Čak u Luci 5,36 i 39 kaže da staro
i novo uopšte ne ide zajedno....
Uostalom Jevreji su imali u Starom Zavetu sve što je bilo
potrebno za spasenje. Njima Novi Zavet uopšte nije bio ni potreban. Problem je bio što ga se nisu pridržavali. Nisu voleli bližnjeg kao samog sebe.
Novi Zavet
je ustvari ugovor između Boga i
nejevreja. Jer i nejevreji treba da se spasu. A oni imaju potpuno NOVI
Zavet. Uostalom to lepo objašnjava stih iz 2. Korinćanima 5,17 (Зато, ако је ко у Христу, нова је твар: старо прође, гле, све ново постаде.).
Na ovu temu sam već pisao jedan post ( Stari i Novi Zavet
), pa sada ne bih detaljisao. Samo sam hteo da skrenem pažnju na još jedno
pogrešno tumačenje Biblije od strane Adventista.
Stih Mat.13,52 nam ustvari govori da smo mi dužni sve što znamo o Bogu i spasenju preneti
drugim ljudima.
Kao primer o talantima (Matej 25:14-30). Znači fariseji
su dalje trebali prenositi i NOVO znanje (saznanje) o Hristu, a ne samo
zadržati STARI Zavet. A subotu pošto niko nikada nije držao osim Jevreja, jer
je data samo njima, zašto bi bilo nešto NOVO. Pa to su ljudi mogli i pre Hrista
spoznati i držati da je data svim ljudima. Stihovi o suboti nisu dati u
vizijama i snovima, već sasvim jasno najprostijim rečnikom. Zašto to neko ne bi
ukapirao !?
Ustvari 4-ta zapovest je jedina zapovest iz dekaloga koja
nije zapisana u našim srcima.
Puno će se ljudi spasiti koji nikada nisu čuli za subotu.
O tome ap. Pavle piše u 2. glavi Rimljana. Znači ljudi koji su pošteni, dobri,
vredni, moralni,.... jednom rečju spašeni, neće nikada kršiti 9 zapovesti.
Doduše prve 3 iz straha, jer su neznabožci, a poslednjih 6 zbog svog karaktera.
Dok 4-tu nikada neće poštovati ni jedan čovek koji ima
spasonosni karakter. Možda će čak i 6 dana raditi, a jedan se odmarati, ali to
nikada svesno neće biti subota !
Jednostavno subota nije usađena u naše biće.
Evo šta EGW piše u vezi ovog stiha u njenoj knjizi Duh
Proroštva:
,, .... Stari i Novi zaveti su nerazdvojni, jer i jedan i drugi sadrže učenje
o Hristu. Učenje Jevreja, koji su prihvatili samo Stari zavet, nije bilo
dovoljno za spasenje, jer su odbacili Spasitelja čiji su život i služba
predstavljali ISPUNJENJE ZAKONA i proročanstva. A ni učenje onih koji odbacuju
Stari zavet takođe NIJE SPASONOSNO, jer odbacuju upravo ono što predstavlja
direktno svedočanstvo o Hristu. Skeptici počinju sa neodobravanjem Starog
zaveta, a to pravi mesto za sledeći korak – poricanje punovažnosti i Novog
zaveta, i tako odbacuju i jedan i drugi.
U
svom zadatku da hrišćanskom svetu pokažu značaj i važnost zakona, uključujući i
OBAVEZNOST ZAPOVESTI O SUBOTI, Jevreji su imali malo uticaja zato što su
iznoseći blago iz stare riznice istine odbacili ono što je bilo novo u ličnom
učenju Isusa Hrista. S druge strane, najjači razlog što hrišćanui ne uspevaju
da Jevreje navedu da Hristovo učenje prihvate kao božansku mudrost, u tome je
što u iznošenju blaga Njegove Reči potcenjuju i preziru riznicu Starog zaveta,
koja sadrži najstarija učenja o Sinu Božjem data još preko Mojsija. Oni
odbacuju zakon objavljen na Sinaju i subotu iz četvrte zapovesti, uspostavljenu
još u Edemskom vrtu. Međutim, propovednik Jevanđelja koji sledi Hristovo učenje
poznaće temeljno i Stari i Novi zavet da bi ih mogao prikazati narodu u
njihovoj pravoj svetlosti, kao nerazdvojnu celinu – kao delove koji zavise
jedan od drugoga i međusobno se osvetljavaju. Na taj način će, kao što je to i
Hristos poučavao svoje učenike, iznositi iz svoje riznice i NOVO i STARO....’’
(Spirit of Prophecy, vol. 2, str.254 i 255)
(Spirit of Prophecy, vol. 2, str.254 i 255)
Pozdrav.
Матеј 21:42 А рече им Исус: Зар нисте никада читали у Писму: Камен који одбацише
зидари, он је постао глава од угла; то би од Господа и дивно је у вашим очима. 43 Зато вам кажем да ће
се од вас узети царство Божје, и даће се народу који његове родове доноси. 44 И ко падне на овај
камен разбиће се; а на кога он падне сатрће га.
Нема коментара:
Постави коментар